De Lijn bracht al 25.800 muziekliefhebbers naar Rock Werchter (29 juni, 17.00 uur)

Festivalgangers blijven massaal voor de bus kiezen

Donderdag 29 juni 2017 — Leuven, donderdag 29 juni 2017 - De Lijn heeft om 17.00 uur in totaal al 25.800 muziekliefhebbers vervoerd naar Rock Werchter. Dat is bijna een kwart meer dan tijdens de vergelijkbare editie van 2015. Het is ook meer dan op hetzelfde moment in 2016 (22.500), toen heel wat extra mensen voor de bus kozen omwille van de wateroverlast in Werchter. Vandaag namen tot nu toe 18.300 festivalgangers de pendelbussen van Leuven, Aarschot en pendelparking C16 naar Werchter. Gisteren waren dat er 7.500.

Vanmorgen om 7.00 uur zijn de bussen voor het eerst vanuit Aarschot beginnen rijden, met als bestemming de campings in de C-zone. In Leuven rijden de bussen dit jaar alleen nog naar de halte Wijgmaalsesteenweg. Die bedient de campings in de A-zone, het festivalterrein en The Hive. De pendeldienst verloopt al de hele dag relatief vlot, met de gewoonlijke piek op donderdagnamiddag. Vanavond en vannacht rijden de bussen tot goed een uur na het laatste optreden.

Op vertoon van hun festivalticket kunnen de muziekliefhebbers gratis mee op de pendelbussen van De Lijn. Ook de e-festivaltickets en e-treintickets zijn geldig op de bus. Reizigers zonder toegangskaart betalen 7 euro voor een biljet heen en terug. Normale vervoerbewijzen van De Lijn zijn niet geldig.

Wat de aangekondigde vakbondsactie van morgen tot en met maandag betreft, gaat De Lijn er nog steeds van uit dat de vrijwilligers die zich hebben opgegeven om naar Rock Werchter te rijden, ook zullen kunnen werken. De vervoermaatschappij raadt reizigers en festivalgangers wel aan van haar website en sociale mediakanalen goed op te volgen. Daar vinden ze informatie over hun bus. Voor de pendelbussen is dat op www.delijn.be/rockwerchter