Busverkeer in regio Dilbeek - Meerbeke is nog heel de dag verstoord

Na een spontane vakbondsactie deze ochtend, wordt de dienstregeling morgen hervat.

Maandag 20 februari 2017 — De dienstverlening in de regio Dilbeek - Meerbeke ondervindt nog heel de dag hinder door een onaangekondigde stakingsactie in onze stelplaatsen van Meerbeke en Dilbeek.

De dienstverlening in de regio Dilbeek - Meerbeke is nog heel de dag verstoord door een onaangekondigde stakingsactie in onze stelplaats van Meerbeke en Dilbeek. De hinder bevindt zich hoofdzakelijk op de lijn 820, 127 en 128. De schooldiensten worden verzekerd.

De aanleiding van de stakingsactie zijn twee agressiegevallen van dit weekend waarbij chauffeurs bespuwd werden.  De directie heeft ondertussen overlegd met de vakbonden. Een aantal maatregelen werden hier besproken. “We zetten een aantal bestaande maatregelen in met een bijzondere aandacht voor de as Brussel-Ninove. Daarnaast krijgen onze mensen tijdens hun opleiding en tijdens hun job permanent opleiding over het omgaan met en het vermijden van verbale en fysieke agressie.", aldus Johan Van Looy.

De directie betreurt de staking en de hinder voor de reizigers.  De dienstregeling wordt morgen hervat.

Reizigers kunnen terecht op www.delijn.be voor de lijsten met niet-gereden ritten. Daaraast is de Lijninfo vanaf 07.00 uur bereikbaar op 070 220 200.