Akkoord tussen directie en vakbonden bij De Lijn Vlaams-Brabant

Technici en chauffeurs morgen opnieuw aan de slag

Dinsdag 8 november 2016 — Directie en vakbonden van De Lijn Vlaams-Brabant hebben vanmiddag een akkoord bereikt in het dossier rond de technische diensten. De technici in de hele provincie gaan morgen opnieuw aan het werk. Ook de chauffeurs van De Lijn Vlaams-Brabant rijden morgen opnieuw allemaal uit. “Ik ben tevreden dat er een evenwichtig akkoord is. Goed onderhouden bussen zijn zowel voor onze reizigers als voor ons personeel belangrijk”, zegt directeur van De Lijn Vlaams-Brabant Johan Van Looy.

Het akkoord bevat onder meer de volledige invulling van het voorziene personeelskader bij de technici. Daarnaast wordt de selectieprocedure versneld, en komen er extra opleidingen en leerprogramma’s. De staat van het bussenpark wordt verder opgevolgd en regelmatig besproken. Dit akkoord moet het wederzijds vertrouwen herstellen en De Lijn Vlaams-Brabant toelaten om verder te werken aan de continue verbetering van de staat van de bussen.

De Lijn Vlaams-Brabant wil aan haar reizigers zo snel mogelijk opnieuw een volledige dienstverlening bieden. Reizigers moeten tijdelijk rekening houden met beperkte hinder door een tekort aan rijvaardige bussen. Onze technici doen er alles aan om dit tekort zo spoedig mogelijk weg te werken.

Tot en met vanavond vindt u de meest recente lijsten van gereden en niet-gereden ritten op www.delijn.be.